Návštěva vojenského útvaru v Přáslavicích
Tato akce byla pověstnou „třešničkou na dortu“ projektu zabývajícím se obranou státu. Žáci 8. ročníku měli jedinečnou příležitost nahlédnout do života a práce Armády České republiky. Tento nevšední den přinesl spoustu zajímavých zážitků a informací, které jim přiblížily svět vojáků a jejich náročnou profesi.
Jedním z vrcholů programu byla prohlídka vojenské techniky, kde žáci mohli obdivovat moderní tanky Leopard a další vozový park útvaru. Mnozí z nich si dokonce vyzkoušeli, jaké to je, posadit se přímo dovnitř tanku, což byl pro většinu z nich nezapomenutelný zážitek.
Dalším bodem programu bylo seznámení s výstrojí Armády ČR. Žáci se dozvěděli, jaké vybavení vojáci používají při své práci, a získali také cenné informace o požadavcích kladených na uchazeče o vstup do armády a v tělocvičně vojenského útvaru pak sledovali praktické ukázky cviků z přijímacích fyzických testů, které musí budoucí vojáci zvládnout.
Součástí programu byly také ukázky MUSADA – vojenského bojového systému, který vojáci používají pro sebeobranu a boj zblízka. Instruktoři představili nejen praktické techniky, ale i filozofii tohoto systému, který klade důraz na disciplínu, respekt a sebeovládání.
Návštěva vojenského útvaru v Přáslavicích byla pro všechny zúčastněné velmi inspirativní. Žáci si odnesli nejen nové znalosti, ale i hlubší pochopení, co znamená být vojákem. Den plný praktických ukázek a zajímavých informací byl pro žáky nezapomenutelným zážitkem, který jim možná otevřel dveře k budoucímu povolání.
Návštěva Pevnosti poznání: Zábava i poučení na expozici Rozum v hrsti a programu Sociální sítě a internet
Nedávno jsme s osmáky navštívili expozici Rozum v hrsti a absolvovali edukační program Sociální sítě a internet. Cílem bylo připomenout žákům úskalí sociálních sítí a nutnost dodržovat určitá pravidla, abychom byli v bezpečí. Kromě poučení zde však žáci našli i zábavu.
Interaktivní expozice Rozum v hrsti nás vtáhla do světa logiky, her a hlavolamů. Každá stanoviště nabízí možnost zapojit mozek naplno – od logických hádanek po experimenty s geometrickými tvary. Žáci si mohli vyzkoušet, jak funguje lidský mozek při řešení složitých úkolů, a objevovat, jak snadno nás mohou oklamat optické iluze. Matematické hlavolamy prověřily jejich logiku, experimenty s iluzemi ukázaly, že ne vždy můžeme věřit svým smyslům.
V rámci programu Sociální sítě a internet se žáci věnovali nejen výhodám internetu, ale také rizikům, která s sebou digitální svět přináší.
Hlavními tématy programu byly:
· Bezpečnost na internetu – Jak chránit své osobní údaje a co si dávat pozor při komunikaci online.
· Sociální sítě a jejich vliv – Diskutovali jsme o tom, jaký dopad mají sociální sítě na naše vztahy, sebevědomí i psychiku.
Důraz byl kladen na interaktivitu a zapojení všech účastníků. Doufáme, že dnešní den podpořil u žáků zodpovědný přístup k aktivitám v kyberprostoru.
Mgr. M. Žůrková a Mgr. M. Czabeová