Provozní řád školní jídelny
Školské zařízení Základní škola Uničov, U Stadionu 849, Uničov
Pracoviště Školní jídelna /dále jen ŠJ/
IČO 646 27 519
Vedoucí ŠJ Petříková Radka
Telefon 585 054 520
E-mail jidelnastadion@centrum.cz
Základní ustanovení
• ŠJ U Stadionu poskytuje stravování
Bezkontaktní systém
Přihlašování a odhlašování obědů
Úplata za stravování
Jídelní lístek
Organizace stravování
Dozor v jídelně
Pracoviště Školní jídelna /dále jen ŠJ/
IČO 646 27 519
Vedoucí ŠJ Petříková Radka
Telefon 585 054 520
E-mail jidelnastadion@centrum.cz
Základní ustanovení
• provozní řád školní jídelny /dále jen PŘ/ , je soubor pravidel a opatření spojených s provozem školní jídelny určené ke stravování žáků, zaměstnanců školy a ostatních strávníků.
• PŘ je závazný pro všechny osoby, které se stravují ve ŠJ, v případě nezletilých žáků i pro jejich zákonné zástupce
• školní stravování se řídí a je poskytováno v souladu s těmito právními předpisy zákon č.561/2004 Sb./školský zákon/, zákon č.258/2000 Sb /o ochraně veřejného zdraví/., vyhláška 107/2005 Sb. /o školním stravování/, vyhláška 602/2006 Sb. /o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných/, vyhláškou 84/2005 Sb. / o nákladech na závodní stravování/
• ŠJ U Stadionu poskytuje stravování
- žákům a zaměstnancům ZŠ U Stadionu Uničov,
- žákům a zaměstnancům ZŠ J. Haška Uničov,
- žákům a zaměstnancům Speciální školy Šternberská Uničov,
- klientům Centra sociálních služeb Uničov a dalším osobám v rámci doplňkové činnosti
- výdej obědů probíhá od 10,45 – 11,00 hod. pro nemocné žáky
- 11,05 – 13,50 hod. pro žáky a zaměstnance školy
Bezkontaktní systém
- strávník si před zahájením docházky zakoupí bezkontaktní stravovací čip, který slouží k evidenci při odběru obědů. Platba čipu probíhá v hotovosti. Čipy jsou nepřenosné a platné po celou dobu docházky do ŠJ. Po skončení docházky se čipy odevzdají a bude vrácena poměrná část poplatku.
- při výdeji oběda se strávník identifikuje čipem u výdejního terminálu a tímto poskytne informace kuchařce, zda má příslušný den oběd a jakou má velikost porce.
- pokud strávník čipovou kartu zapomene omluví se u výdejního okénka, v případě ztráty je nutné zakoupit nový stravovací čip v kanceláři ŠJ.
- cena čipu je 100,- kč, vrácená poměrná část 80,- kč
Přihlašování a odhlašování obědů
- je možné telefonicky, internetovou aplikací nebo na výše uvedenou e-mailovou adresu. Vždy den před plánovanou nepřítomností do 12,00 hod.
- první den neplánované nepřítomnosti – nemoci, je možné odebrat stravu do jídelního nosiče v uvedeném čase. Další dny nemoci nelze odebírat stravu pro děti za zvýhodněnou cenu.
- neodhlášená strava propadá bez nároku na náhradu.
- při ukončení stravování je nutné neprodleně o této skutečnosti informovat vedoucí ŠJ.
- školní prázdniny, státní svátky, popř. ředitelské volno jsou automaticky odhlášené. Naopak první den školního roku jsou žáci platící převodem z účtů vždy přihlášeni.
- výjimka v odhlašování je konec školního a kalendářního roku, kdy je zapotřebí odhlašovat stravu minimálně týden před tímto termínem.
Úplata za stravování
- sazby vycházejí z finančních limitů na nákup potravin uvedených v příloze č.2 k vyhlášce č. 107/2005 Sb., o školním stravování, z § 2,3 vyhlášky č.84/2005 Sb.
- sazby jsou stanoveny podle věkových skupin žáků, do kterých jsou zařazováni podle věku, kterého dosáhnou v daném školním roce 1.9. - 31.8.
- 7 - 10 let 30,- Kč s koeficientem 0,6
- 11 - 14 let 35,- Kč s koeficientem 0,7
- 15 a více 40,- Kč s koeficientem 0,8
- cizí strávníci 85,- Kč
- platba stravného probíhá inkasem z účtu zálohově na aktuální měsíc, vždy první týden v měsíci. Případné odhlášky jsou odečítány ihned následující měsíc. Přeplatky na konci školního roku jsou automaticky převedeny na další školní rok, pokud si strávník resp.jeho zákonný zástupce nedohodne s vedoucí ŠJ jinak.
- pokud neproběhne platba obědů v termínu, bude strávník resp.zákonný zástupce upozorněn, popř. v krajním případě vyřazen ze školního stravování.
- přeplatky se vrátí strávníkům, kteří definitivně ukončí docházku. Po dohodě v hotovosti nebo převodem na účet, z kterého platby probíhaly.
Jídelní lístek
- sestavuje vedoucí ŠJ spolu s hlavní kuchařkou ŠJ dle platných norem pro školní stravování
- jídelní lístek je vyvěšen na nástěnce ŠJ popř. na webu školy.
- jídelní lístek může být změněn v závislosti na dodávce potravin, havarijních situacích apod.
Organizace stravování
- před jídelnou se žáci řídí pokyny pedagogického dozoru, školní batohy odloží v prostorách šatny.
- do jídelny vstupují pouze žáci, kteří se stravují. Osoby, které si jídlo odnáší v jídlonosičích se v jídelně nezdržují, chodí pouze ve vyhrazenou dobu. Oběd bude vydán pouze do hygienicky čistého jídelního nosiče. V opačném případě pouze na talíř ŠJ. Pro přenos stravy nebudeme akceptovat skleněné nádoby.
- do jídelního nosiče je povoleno odebírat stravu pouze nemocným žákům / první den nemoci/ a cizím strávníkům v rámci hospodářské činnosti, zaměstnanci školy se stravují výhradně z talířů ŠJ, cizím strávníkům není povoleno obědvat v prostorách ŠJ.
- ve školní jídelně strávníci dbají na kulturu stolování a řídí se pokyny vedoucí ŠJ a pracovníků, kteří vykonávají dozor.
- k odběru obědů používají strávníci podnosy a použité nádobí odkládají u okénka na vracení nádobí.
- bez souhlasu vedoucí ŠJ není dovoleno vynášet z jídelny jakýkoliv inventář ŠJ např. příbory, talíře, sklenice apod.
- žáci, kteří se během čekání na obědy chovají nevhodně, budou vykázáni z jídelny a strava jim bude podána jako posledním.
- strávníci konzumují oběd u stolu zásadně vsedě.
- všechny součásti oběda jsou na stolní nádobí nabírány a nalévány pracovnicemi ŠJ. Polévku a veškeré přílohy vč. salátů a kompotů může žák na požádání dostat formou přídavku.
Dozor v jídelně
- dozor ve školní jídelně stanovuje ředitel školy z řad vlastních zaměstnanců.
- dozor ručí
- za pořádek a klid v prostorách ŠJ
- sleduje stolování žáků a upozorňuje na nedostatky v kultuře stolování
- dbá na slušné a ohleduplné chování žáků
- koriguje odevzdávání použitého nádobí
- dbá na bezpečnost stravujících
- dojde-li k potřísnění podlahy, upozorní službu konající pracovnici
- reguluje osvětlení v jídelně
- zamezuje vstupu cizích a nestravujících se osob
- pokud dojde k úrazu neprodleně učiní potřebná opatření
Veškeré připomínky týkající se jídelního lístku, kvality stravy, technických a hygienických závad provozu ŠJ řeší vedoucí ŠJ.
S PŘ jsou strávníci popř. jejich seznámeni zákonní zástupci zveřejněním řádu na nástěnce ve ŠJ, na webu školy www.zsustadionu a v rámci přihlášky ke školnímu stravování.
Strávníci jsou povinni řídit se pokyny uvedenými v PŘ, pokyny vedoucí ŠJ a příslušného dozoru.
Petříková Radka, vedoucí školní jídelny
Mgr. Žůrek Milan, ředitel školy